Είναι πλέον σαφές ότι κάποιοι έχουν βάλει σκοπό να διαγράψουν μία ολόκληρη γενιά ,και όχι μόνο, από το γενεαλογικό δέντρο. Τα τελευταία 5 χρόνια είδαμε την κατάστασή στις οικογένειες μας να αλλάζουν ριζικά. Κάπως έτσι άλλαξε και ο τρόπος που θέλουν να μας επιβάλουν να βλέπουμε το παρόν και ο μέλλον μας .
Ένα μέλλον που περιγράφει την γενιά μας σαν την γενιά της φτώχειας, της ανεργίας και της μετανάστευσής.
Ένα μέλλον που περιγράφει την γενιά μας σαν την γενιά της φτώχειας, της ανεργίας και της μετανάστευσής.
Και σαν μην είναι αρκετά όλα αυτά για κερασάκι θέλουν να μας επιβάλουν να είμαστε απόλυτα πειθαρχημένοι με σκυμμένο το κεφάλι μακριά από κάθε προσπάθεια συλλογικής διεκδίκησης.
Μετά τα αλλεπάλληλα χτυπήματα των μνημονιακών κυβερνήσεων σε κάθε πτυχή του κοινωνικού κράτους αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ήρθε και η επίθεση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από την τροπολογία για το «νέο λύκειο». Ότι έχει περάσει ο ελληνικός λαός τα τελευταία χρόνια πρέπει να αρχίσουν, βιωματικά, μέσα από το σχολείο, να περάσουν και στις επόμενες γενιές, χωρίς αυταπάτες και ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο μέσα από την εισαγωγή σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Έχουμε να κάνουνε με μια εκπαιδευτική δομή που προσπαθεί να βαθύνει ακόμα περισσότερο τις παθογένειες του ελληνικού σχολεία: αύξηση διδακτικών ωρών μέσα από την μεγαλύτερη σχολική χρόνια, συνεχείς εξεταστικοί φραγμοί, εισαγωγή της τζάμπα δουλειάς μέσα από τα θεσμό της μαθητείας στα επαγγελματικά λύκεια και εισαγωγή πανελλαδικών εξετάσεων από την Α΄ λυκείου. Πιο συγκεκριμένα:
Αύξηση διδακτικών ωρών: Στις πρώτες δυο τάξεις του λυκείου ο επαρκής χρόνος διδασκαλίας ορίζεται στις 35 ώρες την εβδομάδα ενώ στην τελευταία τάξη στις 32 ώρες. Τελευταία έχει ανοίξει και η κουβέντα για μεγαλύτερη σχολική χρονιά μέσα από την συρρίκνωση των καλοκαιρινών διακοπών.
Εξεταστικοί φραγμοί: Οι μαθητές υποχρεούνται από την πρώτη λυκείου να εξετάζονται 50% από ύλη του καθηγητή και 50% από μία πανελλαδική τράπεζα θεμάτων άγνωστη μέχρι σήμερα. Ο βαθμός κάθε τάξης θα μετράει στην εισαγωγή ή όχι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όποιος μαθητής δεν καταφέρει να περάσει ακόμα και ένα μάθημα το 10 αυτομάτως κόβεται χωρίς επαναληπτική εξεταστική και επαναλαμβάνει την τάξη.
Ο θεσμός της μαθητείας: Στα ΕΠΑ.Λ. όσοι έχουν τελειώσει τη Γ' τάξη εγγράφονται στην τάξη της μαθητείας που περιλαμβάνει μαθητεία σε διαφορές επιχειρήσεις για έναν χρόνο παράλληλα με κάποιο θεωρητικό μάθημα ειδικότητας. Ο μαθητής υποχρεούντα να δουλεύει για 28 ώρες εβδομαδιαίως ενώ το ποσό πληρωμής θα καθορίζεται από την σύμβαση του ΟΑΕΔ με τον εργοδότη.
Πανελλαδικές εξετάσεις από τη Α΄ λυκείου: Όπως αναφέρουμε και παραπάνω οι εξετάσεις (με 50% των θεμάτων από τον καθηγητή και 50% από τράπεζα θεμάτων του υπουργείου) μετράει όχι μόνο για την προαγωγή ή όχι των μαθητών στις επόμενες τάξεις του λυκείου αλλά και στο βαθμό εισαγωγής σε ανώτερές βαθμίδες τις εκπαίδευσης. Πέραν των βαθμών που θα έχει ο μαθητής στα 4 μαθήματα που θα εξεταστεί για την εισαγωγή του στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας αφού πάρει το απολυτήριο του οι βαθμοί των τριών τάξεων του λυκείου θα διαμορφώνουν ένα 5ο μάθημα που θα προσμετράτε. (Α΄Λυκ x 0,5) + (Β΄Λυκ x 0,7) +( Γ΄Λυκ x 0,9)/3.
Όλα αυτά, σκοπό έχουν να διαμορφώσουν ένα λύκειο με πολλαπλούς ταξικούς φραγμούς που σπρώχνει στην αγκαλιά της παραπαιδείας τα παιδιά από την Α΄ λυκείου. Όσοι δεν θα έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια από την πρώτη τάξη του λυκείου ουσιαστικά αποκλείονται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση γίνεται μια ακόμα μορφή εκμετάλλευσης από επιχειρηματίες της αγωνίας των νέων για γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση.
Δεν μπορούμε να αφήσουμε να πεταχτεί στα σκουπίδια μια ακόμα γενιά. Αντιστεκόμαστε στο «νέο λύκειο». Απαιτούμαι να πάρει πίσω το υπουργείο αυτό το τερατούργημα.
-Καλούμε σε συντονισμό όλων των αγωνιζόμενων υπό κατάληψη σχολείων στην περιοχή του Κερατσινίου και της Νίκαιας.
-Καλούμε σε συμμετοχή όλων των υπό κατάληψη σχολείων και του συνόλου των μαθητών στο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 6 Νοέμβρη στα Προπύλαια, στις 14:00.
Oμάδα Μαθητών της Εργατικής Λέσχης Κερατσινίου-Δραπετσώνας